Milyen tényezők befolyásolják az árakat?

Az, hogy milyen áron add el a terméked vagy szolgáltatásod az sokkal több tényezőtől függ mint gondolnád. Természetesen különbség van termék és szolgáltatás árának meghatárazásakor, hiszen a termék esetén erősen befolyásoló tényező a beszerzési érték, de az alapelvek mégis ugyanazok. Egy termék eladásánál az ár jelen cikkben szinonímája a termékre rátett haszonrátával.

Nézzük mi minden kell figyelembe venned az árak meghatározásánál:

  • A Te üzleti célod (érdemes elolvasni Konkrét üzleti célok megfogalmazása” bejegyzést is)
  • Mekkora profitot szeretnél elérni
  • Mennyi ügyfelet tudsz kiszolgálni
  • Milyen ügyfélkörben szeretnél dolgozni
  • Ki a konkurenciád (érdemes elolvasni Konkurencia elemzés bejegyzést is)
  • Mekkora költségszinttel dolgozol
  • Milyen gyorsan tudod az árakat változtatni
  • Milyen ügyfélélményt tudsz biztosítani

Hogyan határozzam meg a szolgáltatásom árát?

Ha összeszedted az összes árat befolyásoló tényezőt és meghatároztad már a hosszútávú stratégiádat, akkor szinte magától kijön a „matek” és el tudod dönteni, hogy melyik szolgáltatást adod el és azt milyen áron.

A gyakorlatban nagyon sokszor kiderül, hogy bizonyos szolgáltatásokat nem is akarsz eladni, mert olyan a versenyhelyzet és egészen mást pedig sokkal jobban megéri eladni.

A rossz hír, hogy az árstratégiádat folyamatosan fókuszban kell tartanod és ha kell akkor be kell avatkoznod.

Hasonló témaban találsz két további bejegyzést is:

A legolcsóbbnak kell lennem?

A fentiekből szzinte következik, hogy NEM! Nem kell a legolcsóbbnak lenned!

Egy régi közgazdasági elmélet és a közhiedelem szerint ott és azt vásárolák meg az emberek, ahol és ami a legolcsóbb. Ugye nem kell példát mondanom ennek az ellenkezőkére. Gondolom Te is tudsz. Sőt, sokkal több ellenpélda van mint ami erősíti az állítást! Igazából ez nagyjából mindig is csak elméletben vagy nagyon tiszta piaci környezetben igaz, ami nagyon ritka!

Ha jobban belegondolsz, még egy közgazdasági értelemben vett „tökéletes piacon” is csak nagyjából állja meg a helyét hogy a legolcsóbbat vásárolod. Ilyen például a kötelező gépjármű felelősség biztosítási piac. Ott minden biztosító pont ugyanazt a szolgáltatást adja (másnak térítenek és nem Neked) és mégsem mindenki a legolcsóbbat választja. Még ezen a piacon is vannak érzelmi tényezők, ami miatt az emberek többsége a top 3 olcsó közül választ, de nem a legolcsóbbat.

Fókuszálj inkább a saját erősségidre. Lásd bőbben

Hogy néz ki a gyakorlatban a kivitelezés?

A velem való együttműködés során közösen átbeszéljük a fentieket. Én segítek végig gondolni, Te pedig döntesz a stratégiádról

Ha maradt még kérdésed, lépj velem kapcsolatba!

Név(Kötelező)