Tulajdonképpen ki is a konkurencia?

A konkurencia klasszikus értelemben azok a vállalkozások, amelyek hasonló tevékenséget végeznek hasonló ügyfélkörben. Ha például Te egy gyermekfejlesztéssel foglalkozó vállalkozást üzemeltetsz, akinek az ügyfélköre a Te telephelyed körüli 15 km, akkor az ezen a hatókörön belül lévő másik gyermekfejlesztő központ konkurencia, de 150 km-re fekvő hasonló vállalkozás már nem az.

Ettől kicsit tágabb értelemben persze a 150 km-re fekvő vállalkozás is konkurencia, de csak azért, mert az ügyfelek jól tájékozottak és Tőled is kb ugyanazt várják el, mint amit a másik, hasonló vállalkozás kínál. Ha például a távoli helyen egy adott szolgáltatást X Ft ért adják, akkor Te nem adhatod ugyanazt 4-szer annyiért. Akkor sem, ha egyébként azt ennyiért kell adnod annak érdekében, hogy megtérüljön a munkád. Egész egyszerűen a Tőled vásárlók úgy érzik, hogy átverted őket, pedig ő nem utazott volna el a „konkurenciához”.

Legtágabb értelemben pedig mindenki konkurencia, aki az ügyfelek pénzére és figyelmére hajt. Tehát a rezsiszolgáltatók ugyanúgy konkurenciád, mint az üdítőital gyártók. Az árak kialakításakor oda kell figyelned mind a három szintű konkurenciádra!

Az árak kialakításáról olvasd el az „Árstratégia kialakítás” bejegyzést.

Ellenség vagy ellenfél?

Maradjunk most a klasszikus értelemben vett konkurenciádnál, aki a területeden dolgozik és ugyanazt az ügyfelet szolgálja ki. Ösztönszerűen sajnos ellenségnek tekintjük a konkurenciát és azt kívánjuk magunkban, hogy tűnjenek el a föld felszínéről. Amikor megjelenik egy új szereplő, akkor görcsbe rándul a gyomrunk és idegesek leszünk, hogy elveszítünk ügyfeleket.

Mindeközben a valóság az, hogy a konkurencia JÓ DOLOG! Ők ellenfelek, akikkel versenyezni kell. A verseny pedig arra ösztönöz, hogy még jobb legyél! Változz, tanulj, adj többet az ügyfeleknek! Ami ma elegendő az holnap kevés lesz!

Sőt! Ettől még többet tehet a konkurencia: SEGÍT! Ha belegondolsz ugyanazon a piacon szeretné ugyanazt a szolgáltatást eladni. A Te piacodat dolgozza meg: Segít kialakítani azt a kultúrát, hogy minél többen igénybe vegyék azt a szolgáltatást, vegyék a termékedet, amit Te is árulsz.

Szóval amikor megjelenik egy új szereplő a piacon, akkor gondolj arra, hogy milyen jó Neked, van egy segítő társad, aki több ügyfelet generál. Ennek az az ára, hogy az új ügyfelek egy részén osztoztok, de ne felejds el, több ügyfél lesz a piacon és egyáltalán nem biztos, hogy az új ügyfelek a konkurenciádhoz fognak menni!

Mit kezdjek velük?

Figyeld őket!

Nézd meg:

  • Milyen ügyfélszerzési stratégiát választottak
  • Hogyan reklámoznak
  • Milyen szolgáltatásaik vannak
  • Milyen árakon dogloznak
  • Ki az ügyfélkörük

Ha ezeket megtudod róluk, akkor egyrészt rájöhetsz, hogy nem is vagytok konkurenciái, mert kicsit másabb ügyfélkörre céloznak, más a szolgáltatási csomagjuk stb.

Tanulj Tőlük!

Nem szégyen átvenni más jól működő modelljét. Illetve akár Te azt tovább is gondolhatod és csinálhatsz még jobbat is! Így fejlődik a világ, ez a természet rendje :-)

Hogy néz ki a gyakorlatban a kivitelezés?

A velem való együttműködés során támogatást nyújtok Neked abban, hogy meghatározzuk azt hogy

  • kire kell figyelned?
  • mit kell figyelned?
  • mit változtassunk az értékesítési stratégiádon!

Ha maradt még kérdésed, lépj velem kapcsolatba!

Név(Kötelező)