Mik azok az üzleti adatok?

Üzleti adatoknak nevezzük minden olyan információt, amely a vállalkozás végzésével kapcsolatban keltkezik. Ilyenek az ügyfelek adatai, a vásárlási adatok, a költség adatok stb.. Ezeket az adatokat sajnos nem lehet egy helyről összeszedni és nem is lehet egy helyen tárolni, mert olyan sokféle adat létezik. De ezzel nincs is semmi baj, hiszen szerencsére nincs szükségünk minden adatra.

Melyik adat a fontos?

Alapvetően minden adat fontos, de minden adat más időpillanatban válhat fontossá. Ebből az következik, hogy mindenre szükségünk van, de figyelni csak a a legfontosabbakra kell. Azokra, amelyek a vállalkozás céljának elérésében kulcsfontosságú szerepet játszanak. Erről többet egy másik bejegyzésben olvashatsz Siker mérőszámainak meghatározása (bővebben…)

Mikor kell használni figyelni a többi adatot?

Amikor elkezdesz stratégiát alkotni, újragondolni, akkor viszont tágítani kell a perspektívádat és a nagy adathalmazból ki kelll választani azokat, amelyekre akkor szükséged van. Lehet, hogy amire eddig nagy szükséged volt, az most már irreleváns.

Vegyünk egy konkrét példát:

Egy webáruházban a tavalyi cél az volt, hogy a kosár érték növekedjen (egy vásárlásra jutó bevétel). Idén megváltozott a piaci helyzet, vagy egész egyszerűen elérted a lehetőségek határait ebben a témában, ezért új lehetőséget keresel és mást szeretnél fókuszba helyezni. Na ekkor van szükség az összes többi olyan adatra, amit eddig nem figyeltél, mert nem azokat választottad ki a siker mérőszámainak. Ilyenkor megnézed az összes létező vásárlási adatot és megpróbálod belőle kitalálni, hogy mi lenne az új nyerő stratégia!? Új vásárlók megszerzése? Régi vásárlók fogyasztásának növelése? Új termék vagy szolgáltatás bevezetése?

Érdemes ehhez elolvasni a Konkurencia elemzés (bővebben) bejegyzést is.

Na ez jó sok adat és nem is mindenkinek van hozzá érzéke, kedve, tudása.

Ki tud ebben segíteni?

Ez attól függ, hogy épp mit szeretnél elemezni. Szerencsére nagyon sok szoftver áll már rendelkezésünkre, amely elég jól feldolgozza az adatokat és használható információt generál. Ilyen pl a Google Analytics, Google adwords hirdetési központja, Facebook hirdetéskezleő, Power BI stb. Ennek ellenére ez még mindig csak azt jelenti, hogy van adat, de ezt értelmezni is tudni kell. Ilyenkor érdemes szakember segítségét kérni.

Szakember lehet egy online hirdetési szakértő, vagy egy adatelemző team, attól függően milyen típusú adatokban és milyen mélységben szeretnél elmélyedni.

Segítségemmel nem csak az adott adatokat tudjuk értelmezni, hanem a Te stratégiádnak megfelelően közösen értelmezzük a számokat.

Ha maradt még kérdésed, lépj velem kapcsolatba!

Név(Kötelező)