Mi az a „logó”?
A logó egy cég, szervezet, áru vagy szolgáltatás azonosítására szolgáló egyedi, jól felismerhető jel. A logó elsődleges célja a megkülönböztetés, az egyértelmű jelölés megkönnyíti a tájékozódást a piac szereplői között.
Az arculat alapja a jól megtervezett logó. A vállalkozásod logója, a céged grafikai arculata nem kiadás, nem költség, hanem megtérülő befektetés.
Miért fontos az arculat?
Egy jól felépített brand/arculat esetében a fogyasztó érzelmeket is tud kapcsolni egy márkához? Ezt fogjuk megcélozni az arculatod kialakításakor, hogy ne csak Te, de az ügyfeleid is beleszeressenek a brand-edbe! Ez az érzelem fogja őket arra ösztönzi, hogy megvásárolják a termékedet, vagy igénybe vegyék a szolgáltatásodat.
Milyen szerepe van a gyakorlatban?
A logó és az arculat szerepe végső soron nagyon egyszerű, egy feladata van:
- megkülönböztetni a céget a piaci versenytársaktól,
- a vállalkozás vizuális megjelenését egyedivé tenni, kitűnni a tömegből.
Ez a dolga, se több, se kevesebb, igaz, ezt a szerepét maradéktalanul be kell töltse.
A céges arculat megtervezése, kialakítása legalább olyan fontos, mint maga a cég tevékenysége, a termék vagy a szolgáltatás. Megkülönböztet, befolyásol, hatást gyakorol.
Mi történik, ha nem foglalkozok vele?
Ha egy cégnek vagy egy minőségi szolgáltatásnak/terméknek nincs arculata vagy létezik ugyan, de az unalmas tucatáru, könnyen felejthetővé válik és ez fordítva is igaz. A forma emlékezteti a vevőt a kapott szolgáltatásra és egymáshoz kapcsolja a kettőt. Tehát a jól megtervezett grafikai arculat lehetővé teszi a vevő és a cég közötti kapcsolatot, és nem utolsó sorban a konkurenciától való különbözőséget.
Hogyan kezdjek hozzá?
Könnyű dolgod van!
A velem való együttműködés során kikristályosodik a vállalkozás célja, szerepe, erőssége. Ezt a víziót elmondjuk a logó és arculat tervező szakembernek, aki készít 2-3 változatot, amiből Te ki tudod választani a Hozzád és a vállalkozásodhoz illetve a célcsoportodhoz leginkább illőt. Ilyen egyszerű a gyakorlatban!