Ismerős kihívások!?
A cégvezetők és az értékesítési szakmában dolgozó vezetők számára az egyik legnagyobb kihívás, hogy megértessék magukat az IT szakértőkkel. Számukra sok esetben a számítógépek és szoftverek csak a „szükséges rossz”, amit muszály használni.
Egy elvárásuk van az IT rendszereiktől:
„Működjön! Tegye azt, amit elvárunk tőle!”
Ezzel szemben az IT szakértők azt várják, hogy egész pontosan mondják el nekik, hogy mi is az elvárás? Részletekkel „untatják az üzletet”. A két nézőpont szinte feloldhatatlan, pedig nem az…
A helyzet nagyon hasonló akkor is, amikor az online megjelenésről kérdezem meg a cégvezetőket, értékesítési vezetőket. Kb. ilyen elvárásokat szoktam hallani:
„Fizetem a hirdetést és jöjjön az üzlet”;
„A közösségi médiában szeressen mindenki”;
„A weboldal legyen szép!”
A marketinges szakértők pedig mind szépen elmesélik, hogy amit ők tesznek azt soha senki nem tudta volna jobban csinálni és az ő módzserük a „szent grál”. Mindeközben mindenki másra esküszik és másban látja a „tuti” megoldást és ezzel összezavarják a megrendelőt, az „üzletet” Elég nehéz eligazodni a sok lehetőség között: tartalom marketing, a kereső (SEO) optimalizálás, UX design, Service design kutatás, Google Adwords, Fscebook, Instagram, Pinterest, TIKTOK és folytathatnánk a sort.
Egyrészt a legtöbb cégben sajnos nincs rá elég kapacitás, hogy alkalmazzanak olyan szakembert, aki a saját szakterületéhez is kiválóan ért és közben az IT, a marketing vagy az értékesítési területek valamelyikéhez is érdemben hozzá tud szólni.
Másrészt a külső beszállítótól nem várható el, hogy a Te belső folyamatidat kezelje. Sok esetben nem a külső beszállítóval van a probléma, hanem a megrendelő cég szervezete képtelen befogadni az újat. Nézzünk pár példát:
- Hiába vásárolunk meg egy szuper CRM rendszert, ha a kollégák nem kezdik el használni.
- Hiába generál a marketing ügynökség megfelelő mennyiségű és minőségű leadet, ha nincs aki felhívja az ügyfelet
- Hiába panaszkodik az üzlet, hogy „rossz a rendszer” ha nincs, aki kinyomozza a hiba valódi okát. (Tapasztalatom szerint 50%-ban nem a rendszerben van a hiba, hanem a felhasználók nem tudják azt jól használni.)
Ilyen esetekben a belső folyamatokat kell rendbe tenni!
Miben tudok Neked segíteni?
Téged képvisellek!
„Tolmácsolás”
- Lefordítom „IT nyelvre” a valós üzleti igényeidet.
- Elmagyarázom egyszerűen a lehetőségidet mindenféle túlbonyolított szakmai magyarázatoktól mentesen.
minőségbiztosítás
- Szakmalig ellenőrzöm az IT és marketinges cégek által biztosított szolgáltatásokat.
- Képviselem a céged érdekeit.
- Projektvezetőként támogatom a kivitelezést.
tanácsadás
- Megtervezem azt, hogy milyen szolgáltatásokra is van egyáltalán szüksége a cégednek.
- Támogatlak a beszállító választásnál.
- Megszervezem a cég belső folyamatait.
Miben tudok Neked segíteni?
Téged képvisellek!
„Tolmácsolás”
- Lefordítom „IT nyelvre” a valós üzleti igényeidet.
- Elmagyarázom egyszerűen a lehetőségidet mindenféle túlbonyolított szakmai magyarázatoktól mentesen.
minőségbiztosítás
- Szakmalig ellenőrzöm az IT és marketinges cégek által biztosított szolgáltatásokat.
- Képviselem a céged érdekeit.
- Projektvezetőként támogatom a kivitelezést.
tanácsadás
-
Megtervezem azt, hogy milyen szolgáltatásokra is van egyáltalán szüksége a cégednek.
-
Támogatlak a beszállító választásnál.
-
Megszervezem a cég belső folyamatait.